11 C
Brno
Středa, 22 března, 2023
DomůFinanceVolvo vylepšuje elektromobily C40 a XC40, po letech se vrací k zadnímu...

Volvo vylepšuje elektromobily C40 a XC40, po letech se vrací k zadnímu pohonu

Date:

Nenechte si ujít

Platina

Platina je kov, který se často používá v průmyslu,...

Benzíny a nafta by mohly ještě zlevnit, předpokládá analytička

Ropa je dlouhodobě podle analytičky tlačena dolů obavami z...

Komise pro cenné papíry obvinila zakladatele zkrachovalé kryptoburzy FTX z podvodu

Sama Bankmana-Frieda zatkli na Bahamách. Americká Komise pro cenné papíry...

Výnosy z mýta za jedenáct měsíců dosáhly téměř 224 milionů eur

Elektronický výběr mýtného pro Národní dálniční společnost; s. (NDS)...

Největším rizikem pro podnikání jsou nadále kybernetické útoky, ukázal průzkum

Průměrné náklady na únik údajů jsou na historickém maximu. Kybernetické...
- Komerční sdělení -časopis

SUV roztáčející přední kola jsou minulostí.

Druhou generaci elektromotoru vyvinul švédský výrobce v vlastní režii.
Kromě nového pohonu mají vozidla efektivnější chlazení.
V případě čtyřkolky došlo k výměně agregátů na obou nápravách.
Elektrický pohon dává automobilkám ve více směrech větší flexibilitu než spalovací technika. Aktuálně to předvádí švédské Volvo, které vylepšuje příbuzné elektromobily C40 a XC40 s přívlastkem Recharge. Dochází při nich k zásadní změně.

Dvě verze s elektromotorem vzadu
Základní verze této dvojice dosud roztáčela přední kola, ale dnes už jsou takové modely minulostí. Švédský výrobce se totiž po 25 letech vrací k zadnímu pohonu. Novinkou je kromě toho fakt, že druhou generaci použitého elektromotoru s permanentním magnetem vyvinul ve vlastní režii.

Základní varianta SUV dosahuje výkonu 175 kW (238 k), mírně tedy překonává předchůdce disponujícího maximem 170 kW (231 k). Baterie s kapacitou 69 kWh se nezměnila. Volvo však při ní použilo efektivnější chlazení, díky čemuž se dojezd modelu XC40 Recharge podle cyklu WLTP prodloužil z 425 na 460 kilometrů.

V případě aerodynamičtěji tvarované varianty C40 Recharge tento údaj vzrostl ze 438 na 476 km. Akumulátor obou SUV lze nabíjet maximálním výkonem 130 kW, posun z 10 na 80 procent kapacity by měl podle oficiálních hodnot zabrat 34 minut.

Druhá verze roztáčející zadní kola bude mít elektromotor produkující nejvýše 185 kW (252 k) a baterii schopnou pojmout 82 kW energie. Oficiální akční rádius měří 515 km (XC40) nebo 533 km (C40). Při čerpání energie je stropem 200 kW namísto dosavadních 150 kW, díky čemuž by měl proces nabíjení 10-80 % trvat 28 minut.

Čtyřkolka dostala asymetrický pohon
Změnám se nevyhnula ani čtyřkolka. Zatímco dosud využívala na obou nápravách elektromotory o výkonu 150 kW (204 k), nyní bude pohon asymetrický. Zadní jednotka má maximum 183 kW (249 k). Přední dosahuje 117 kW (159 k), celkový součet 300 kW (408 k) se tedy nemění.

Úprava pohonu spolu s již zmiňovanými vylepšeními chladicího systému výrazně prodloužily akční rádius na jedno nabití. Při pohonu obou náprav je jedinou možností 82kWh baterie. V případě typu XC40 nyní vystačí na 500 km namísto dosavadních 438 km, zatímco u sourozence se dojezd prodloužil ze 451 km na 507 km.

Nejnovější příběhy

- Komerční sdělení -pr článek